2 kwietnia 2011

Zielona Kawa?!

Pierwszy komiks do Expressu do kawy [gazeta, która jeździła koleją] mojego autorstwa. Mam do niego sentyment choć... wiadomo co się myśli na temat "pierwszaczków".

Chcąc poczytać na temat zielonej herbaty, przez pomyłkę wpisałam do wyszukiwarki "zielona kawa" i, ku mojemu zdziwieniu, google zaskoczyło- okazało się, że taki twór ISTNIEJE. Wow!
Jest to nic innego jak napar z niepalonego ziarna kawy, które ma właśnie kolor zielony. Wykorzystuje się go jednak jako suplement diety odchudzającej, ponieważ zawiera kwas chlorogenowy ACG [więcej o jego działaniu], który palone ziarno traci na rzecz charakterystycznego aromatu i smaku. Zielona kawa ma smak raczej cierpki. Dodatkowo zawiera antyoksydanty.

Skoro jestem w temacie kawy...

Na klimatycznej stronie Caffe prego! znalazłam taką oto kawową legendę:
"Według jednej z legend kawę odkryły... kozy, które po zjedzeniu owoców z krzewu kawowca brykały bardziej niż zwykle co zastanowiło ich pasterza, który również spróbował czerwonych owoców i poczuł się ożywiony, zapomniał o zmęczeniu i chęci snu."
 Puenta nasuwa się sama:
"Gdyby kózka nie skakała, ludzkość kawy by nie znała"

1 komentarz: